Обо мне

Фанат полезных продуктов и здорового образа жизни. Работаю в IT-индустрии (game development/mobile) более 8ми лет. За это время выпустил около 10ка с общей аудиторией в несколько миллионов пользователей. Делаю упор на качество и индивидуальный подход, работаю по методологии Scrum/Agile/Lean. Имею большой опыт в развитии бизнеса и паблишинге.

Специализация и профессиональные навыки:

  • Управление проектами;
  • Развитие бизнеса;
  • Разработка продуктов с нуля. Продвижение и вывод на новые рынки.
Профессиональные цели:
  • Превращать свою рабочую деятельность в хобби и получать от этого удовольствие.
  • Делать лучшие продукты и сервисы, которые решают задачи пользователей и бизнеса.

Награды, сертификаты, портфолио, проекты:

Changyou.com: App Market Mobogenie

Game Insight:

Innova:
  • FreeStyle Street Basketball (by Joy City Entertainment, Korea) — sport mmo game about basketball.
  • KartRider Crazy Racing (by Nexon Corporation, Korea). The most popular racing game in Korea. Over 200 million people all over the world have played KartRider. Simple to operate and fun to play with friends.
  • Lineage 2 (by NC Soft Corporation, Korea)
Опыт работы
Август 2014 — по настоящее время
Changyou (China)
Business Development manager (Russia & CIS)
Москва
Обязанности и достижения

— mobile games business development (Revenue share and Traffic cooperation model);
— mobile games publishing for Russian market (gameplay, monetization, etc.);
— B2B sales management (promotion, partnerships);
— new partners, developers and advertisement networks search and integration;
— CPI,CPA, CPC, CPM campaign sales;
— Android Store product management;
— Mobile payment system business development;
— Finance and team management.

Achievements:
1. Russian users DAU growth.
2. Revenue growth due to top partners (Mail.ru, ZeptoLab, GoodGames, etc.) cooperation up to 300%.
3. Indie game publishing (early game featuring before Google Play).

Октябрь 2013 — Март 2014
Project manager
Москва
Обязанности и достижения

Обязанности:
- mmorpg/casual mobile games development;
- QA process;
- updates and new games launches (iOS, Android, Facebook, Amazon);
- marketing and analytics researches;
- monetization improvements.

Достижения:
- 1st crossplatform game in Russia (Web,FB,Amazon, iOS, Android) - drako.ru
- The biggest mobile developer and publisher in Russia

Февраль 2009 — Март 2013
Product manager
Москва
Обязанности и достижения

Обязанности:
- project manager of korean mmo games in Russia and CIS countries;
- team lead;
- casual games development;
- task and risk management;
- online games monetization improvement;
- cyber spot tournaments development;
- analytics and marketing strategy;
- business development

Достижения:
- Over 1 million registered users;
- Exclusive sport titles development;
- Game platform (4game.ru) support.

Август 2008 — Февраль 2009
Event-manager
Москва
Обязанности и достижения

Обязанности:
- events, contests, tournaments manager;
- customer support and feedback analytics;
- team managment;

Высшее образование
Январь 2006 — Январь 2012
МГУПИ
Технологической информатики; ТИ
Москва