Обо мне

Специализация и профессиональные навыки:
• Structured mindset
• Strong planning, communication, presentation and negotiations skills
• Deep working knowledge of internal processes in software development departments

Familiar with the following standards and process frameworks: Rational Unified Process (RUP), Macroscope DMR P+, Microsoft Solutions Framework (MSF), Agile, SCRUM, Extreme Programming (XP), CMU/SEI Capability Maturity Model Integrated (CMMI), ISO 9001, ISO 12207, PMBOK, SWEBOK.

Профессиональные цели:
• Client engagement
• Business development (new development centers launching)
• Software Development Processes
• Process improvement (organizing and management of SEPG team, establishing strong process discipline for small and large projects to comply with company standards and CMM/CMMI requirements)
• CMMI
• Process Quality Assurance
• Knowledge management
• Project management (project tracking and measurements, negotiations with english-speaking customers, organizing and motivation of people

Опыт работы
Ведущий поставщик услуг в области разработки программного обеспечения и инновационных ИТ-решений
Quality Center Head
Июль 2006 — По настоящее время (13 лет и 1 месяц)
CMMI v1.2 level 5 appraisal (http://sas.sei.cmu.edu/pars/pars_detail.aspx?a=10070) SEI partnership (http://partner-directory.sei.cmu.edu/) Manage Quality Center department (Quality Assurance, SEPG and Knowledge Management teams). Plan, manage and control process improvement and quality assurance activities in distributed environment of ISO 9001 and CMM/CMMI level 5 company. Manage project audits, project measurements and SPC activities. Arrange and support internal and external audits (ISO 9001, Customer’s audits). Manage development of company-wide Knowledge Base. Prepare and conduct presentations about Software Engineering process and Quality Management System for Customers. Develop and conduct trainings for SE staff. Participate in engagements with new Customers.
SEPG manager
Апрель 2005 — Июль 2006 (1 год и 4 месяца)
Управление группой SEPG в компании 1500+ сотрудников. Разработка архитектуры стандартного процесса. Построение распеределенной структуры SEPG/QA.
Client Engagement Manager
Апрель 2004 — Март 2005 (1 год)
Запуск нового центра разработок: - переговоры с Заказчиком - подготовка контракта - формирование команды - обучение - постановка software development process - запуск служб SEPG и process QA
Показать еще 1 позицию
Project Manager
Август 2002 — Февраль 2003 (7 месяцев)
Documentum Siebel
Арсеналъ
Москва
разработчик, архитектор, руководитель проекта
Март 2000 — Август 2002 (2 года и 6 месяцев)
Высшее образование
Московский инженерно-физический институт
Москва
Факультет: Экспериментальной и теоретической физики; "Т"
Январь 1994—Январь 2000 (6 лет)
кафедра №39
Рекомендательные письма
dataved
Операционный управляющий / менеджер разработки ПО • знакомый

Знает толк в удобных средствах совместной разработки

Письмо написано 13 мая 2009 в 19:45
andrey-verbitsky
знакомый

Классный специалист и настоящий Консультант

Письмо написано 25 апреля 2010 в 19:43