Обо мне

Специализация и профессиональные навыки:
• Structured mindset
• Strong planning, communication, presentation and negotiations skills
• Deep working knowledge of internal processes in software development departments

Familiar with the following standards and process frameworks: Rational Unified Process (RUP), Macroscope DMR P+, Microsoft Solutions Framework (MSF), Agile, SCRUM, Extreme Programming (XP), CMU/SEI Capability Maturity Model Integrated (CMMI), ISO 9001, ISO 12207, PMBOK, SWEBOK.

Профессиональные цели:
• Client engagement
• Business development (new development centers launching)
• Software Development Processes
• Process improvement (organizing and management of SEPG team, establishing strong process discipline for small and large projects to comply with company standards and CMM/CMMI requirements)
• CMMI
• Process Quality Assurance
• Knowledge management
• Project management (project tracking and measurements, negotiations with english-speaking customers, organizing and motivation of people

Опыт работы
Июль 2006 — по настоящее время
Quality Center Head
Москва
Обязанности и достижения

CMMI v1.2 level 5 appraisal (http://sas.sei.cmu.edu/pars/pars_detail.aspx?a=10070)
SEI partnership (http://partner-directory.sei.cmu.edu/)

Manage Quality Center department (Quality Assurance, SEPG and Knowledge Management teams). Plan, manage and control process improvement and quality assurance activities in distributed environment of ISO 9001 and CMM/CMMI level 5 company.
Manage project audits, project measurements and SPC activities.
Arrange and support internal and external audits (ISO 9001, Customer’s audits).
Manage development of company-wide Knowledge Base.
Prepare and conduct presentations about Software Engineering process and Quality Management System for Customers.
Develop and conduct trainings for SE staff.
Participate in engagements with new Customers.

Апрель 2005 — Июль 2006
SEPG manager
Москва
Обязанности и достижения

Управление группой SEPG в компании 1500+ сотрудников. Разработка архитектуры стандартного процесса. Построение распеределенной структуры SEPG/QA.

Апрель 2004 — Март 2005
Client Engagement Manager
Москва
Обязанности и достижения

Запуск нового центра разработок:
- переговоры с Заказчиком
- подготовка контракта
- формирование команды
- обучение
- постановка software development process
- запуск служб SEPG и process QA

Февраль 2003 — Март 2004
System Analyst
Москва
Август 2002 — Февраль 2003
Project Manager
Москва
Обязанности и достижения

Documentum
Siebel

Март 2000 — Август 2002
Арсеналъ
разработчик, архитектор, руководитель проекта
Москва
Высшее образование
Январь 1994 — Январь 2000
МИФИ
Экспериментальной и теоретической физики; "Т"
Москва
Специализация и достижения

кафедра №39

Рекомендательные письма
Операционный управляющий / менеджер разработки ПО • знакомый

Знает толк в удобных средствах совместной разработки

Письмо написано 13 мая 2009 в 19:45
знакомый

Классный специалист и настоящий Консультант

Письмо написано 25 апреля 2010 в 19:43