Обо мне

Специализация и профессиональные навыки:
Управление командой специалистов с использованием здравого смысла и практик PMI, ITIL/ITSM, RUP, Agile. Ответственность за результат.

Профессиональные цели:
управлять собой -> управлять людьми

Награды, сертификаты, портфолио, проекты:
certificate of proficiency in information systems management (issued by arrangement: Aptech Worldwide Corporation - 1900 S. Norfolk Street, Suite 240, San Mateo, CA 94403, USA)

Членство в обществах и ассоциациях:
член международной студенческой организации aiesec (Exchange Participant)
(http://www.aiesec.org)

Дополнительная информация:
Graduated 1-st Novosibirsk Music School (1996-2003)

Language:
Advanced English, Native Russian, Beginner Estonian

Leadership and Safety:
First Aid, CPR

Personal:
Swimming, Mountain Hiking, Russian Martial Art

Опыт работы
БПЦ Банковские технологии
Москва
Project manager
Январь 2013 — По настоящее время (6 лет и 10 месяцев)
Обязанности: - Management of large-scale implementation projects in financial services companies; - Acting as the “face to the customer” during projects and ensuring positive customer relations; - Ensuring projects are completed on time and on budget; - Ensuring delivery of project documentation including regular status reports. - Constant business trips abroad: Africa, Europe
Мировой лидер в области резервного копирования и восстановления данных
Program Manager
Сентябрь 2012 — Ноябрь 2012 (3 месяца)
Обязанности: - Actively participating in requirements gathering process, investigating and discussing ideas for future development with local and foreign company executives; - Perform regular meetings with internal customers to discuss required project functionality and expected deliveries; - Functional specification creation in conjunction with usability experts; - Product functionality validation; - Tracking project activities using mainly Jira tracker, Confluence, results of BVT and common autotests; - Reporting on priorities and project status to management; - Day-to-day management, execution control, coordinating project related activities with program/product managers from other teams; - Interacting with marketing executives on product placement within market; - Complete responsibility for project delivery. Достижения: - Managing development of Acronis SoHo product. - Managing project for Acronis OEM clients
ARL Consulting B.V.
Новосибирск
Project Manager
Июнь 2011 — Август 2012 (1 год и 3 месяца)
Обязанности: - Manage set of projects for strategic European customer - big container shipping company (Denmark). Coordinate activities for development, maintenance and support using small team of developers. - Perform active phone and email communication on daily basis with customer (English). - Do analysis of customer problems and propose solutions in dialog with customer. - Do analysis of requirments and convert to technical tasks. - Ensure proper processes, following the agreements, timely delivering of results, proper time recording.
Разработка браузерных расширений, мобильных приложений. Свои проекты: Besttoolbars & Apps4CashBack
Новосибирск
Account manager
Декабрь 2010 — Июнь 2011 (7 месяцев)
Обязанности: - Perform active phone and email communication on daily basis with customer (English). - Act as customer advocate throughout the project lifecycle, responsible for communication both in house and externally during the development and testing phases of the projects. - Drive the features versus cost/schedule trade-off decisions with the client - Guide the client through configuration and customization decisions - Co-ordinate and manage all deliverables, milestones and deadlines related to assigned studies/project - Develop and maintain clear study related documents, including system specifications that require technical writing Достижения: - Main achievement: signed a biggest contract in company’s DeskAlerts product (http://www.alert-software.com/) history with Hilton hotels (www.hilton.com).
Аналитик
Апрель 2010 — Декабрь 2010 (9 месяцев)
Обязанности: - Внедрение биллинговой системы в регионах. - Сбор требований от заказчика, проработка технических заданий. - Общение с конечными пользователями, обучение на местах и дистанционно. - Постановка процесса внедрения и дальнейшей поддержки клиентов системы на промышленные рельсы.
ведущий специалист, департамент сопровождения
Июнь 2009 — Март 2010 (10 месяцев)
делал разные проекты по внутренней автоматизации и помогал людям эффективнее работать. Внедрение и развитие багтрекера Jira (http://www.atlassian.com/software/jira/), корпоративной вики Confluence (http://www.atlassian.com/software/confluence/), почтового сервера и системы групповой работы Zimbra Collaboration Suite (http://www.zimbra.com/products/).
IT, телекоммуникации
Аналитик, отдел веб-разработок
Июль 2006 — Октябрь 2007 (1 год и 4 месяца)
проектирование web сервисов - общение, «разговаривание» людей; перевод с языка пользователя на язык программиста и обратно; оформление добытого в непротиворечивую документацию, по которой ведётся: разработка интерфейсов, программирование, тестирование, внедрение и сопровождение. проект "диспетчерская служба" - описание рабочего процесса "to-be", внедрение. проект "online поддержка абонентов - HelpDesk" - ведение проекта.
Высшее образование
Новосибирский государственный университет экономики и управления
Новосибирск
Факультет: Институт прикладной информатики
Январь 2003—Январь 2008 (5 лет)