Опыт работы
Senior Principal Technical Account Manager
Октябрь 2014 — По настоящее время (4 года и 8 месяцев)
Manage advanced customer support services of Oracle solutions and products for key Customer (TOP3 Russian Bank) Provide proactive services, including SR management, problems prevention, data trend analysis and advanced quality assessments of development, testing and support processes of the Customer’s information systems Manage resources around Oracle global to provide qualitative, effective and rapid solutions for the Customer Manage Customer relationships and presales activities
Мировой лидер в области создания и внедрения решений по управлению телекоммуникационными операциями
Manager of Process Performance Engineering Group
Сентябрь 2013 — Октябрь 2014 (1 год и 2 месяца)
Manage project of preparation of the Company for the official CMMI Maturity Level 5 Certification Providing expertise of software development and testing processes, data engineering and analysis Perform CMMI trainings and support official certification process (SCAMPI Class B team lead) Validate and reengineering Solutions delivery and development processes across the Company Perform complex quality assurance of selected projects Integrate corporate business processes with new owned Company based in India Process performance measurement and continuous improvement Establish and manage process engineering group from multiple locations Define and update processes/projects data baseline
PricewaterhouseCoopers (PWC)
 
Manager
Июнь 2010 — Май 2013 (3 года)
Took ownership of complex engagements for large holdings and government agencies Develop IT strategy for Banks and industrial Holdings Perform IT operational and governance processes review and design, with application of COBIT, ITIL and ISO 20000 Analysis, maturity assessment and effectiveness improvement of IT functions and operational performance: cost efficiency improvement, IT architecture and IT infrastructure, projects portfolio management, release, incident and change management processes etc. Took ownership of complex engagements for large holdings and government agencies Develop IT strategy for Banks and industrial Holdings Perform IT operational and governance processes review and design, with application of COBIT, ITIL and ISO 20000 Analysis, maturity assessment and effectiveness improvement of IT functions and operational performance: cost efficiency improvement, IT architecture and IT infrastructure, projects portfolio management, release, incident and change management processes etc.
Крупнейшая телекоммуникационная и ведущая ИТ-компания
Руководитель группы качества и сервис менеджмента
Октябрь 2008 — Май 2009 (8 месяцев)
Обязанности: - Руководитель группы качества и сервис менеджмента - Оптимизаиция бизнес процессов - Управление качеством и доступностью сервисов - Инцидент менеджмент - Разработка, подписание и контроль выполнения условий SLA - Выстраивание взаимоотношений с сервис провайдерами (Европа) Достижения: - Внедрение новых бизнес процессов
ГВЦ Энергетики
 
Руководитель отдела управления сервисам
Сентябрь 2005 — Октябрь 2008 (3 года и 2 месяца)
Обязанности: - Создание, развитие и сопровождение системы управления сервисами на базе ITIL, CMM for Service providers - Разработка регламентов, расчетно-технологических карт, соглашений об уровне сервиса (SLA, OLA) - Управление доступоностью и качеством сервисов. - Реинжиниринг бизнес процессов - Управление инцидентами (Incident management) - Управление проблемами (Problem management) Достижения: - Внедрение сервисноориентированной модели управления в Главном вычислительном центре РАО ЕЭС Россия
ИТ-компания, работающая в сфере разработки, системной интеграции, сервисных услуг и аутсорсинг, консалтинга
Руководитель проектов
Сентябрь 2004 — Сентябрь 2005 (1 год и 1 месяц)
Обязанности: - Управление проектами по тестированию банковских систем (СБРФ) - Поставка серверных комплексов, систем хранения данных и т.п. - Переговоры с ключевыми вендорами (HP) - Внедрение систем документооборота Достижения: - Внедрение инфраструктурых ИТ решений в Сбербанке РФ - Внедрение систем документооборота в Счетной палате РФ
Демос
 
Руководитель проектов по разработке ПО
Май 2001 — Сентябрь 2005 (4 года и 5 месяцев)
Обязанности: - Дизайн и разработка ПО - Руководство проектами - Внедрение решений на базе ПО IBM Достижения: - Автоматизация технологических процессов на Москвском Нефтеперерабатывающем заводе
Высшее образование
Carnegie Mellon University
Питсбург
Факультет: Technology
Май 2009—Май 2010 (1 год)
Master of Information Systems Management
Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова
Москва
Факультет: Государственного управления
Январь 2002—Январь 2005 (3 года)
Московский институт электроники и математики имени А. Н. Тихонова
Москва
Факультет: Автоматики и вычислительной техники; АВТ
Январь 1997—Январь 2002 (5 лет)